حذف بودجه کمک به نهادهای خاص فرهنگی

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ مجلس در تشریح نشست دیروز  کمیسیون متبوعش از حذف بودجه نهادهای خاص در سال آینده خبر داد.
علی اصغر یوسف نژاد در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به حذف جدول 17 از بودجه سال 97 افزود: در سال‌های گذشته دولت مواردی را به عنوان کمک به نهادهای خاص و موسسات غیردولتی آموزشی و فرهنگی ذیل جدول شماره 17 اختصاص می‌داد که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شد.
وی ادامه داد: در بودجه سال 97 دولت جدولی را که بر اساس آن به نهادهای خاص و موسسات غیردولتی کمک می‌کرد حذف کرد اما بودجه آن ها را در زیرفصل‌های برخی وزارتخانه‌ها قرار داد که پیش از این حدود 200 میلیارد تومان برای کمک به این نهادها در بودجه های سالانه در نظر گرفته می شد.
هدایت بودجه نهادهای خاص برای یارانه سود وام مسکن رزمندگان و معلولان


وی گفت: کمیسیون تلفیق براساس بررسی های انجام گرفته تشخیص داد که کمک به نهادهای خاص و موسسات غیر دولتی فرهنگی و آموزشی در شرایط کنونی  حاکم بر بودجه ، به صلاح نیست بنابراین با پیشنهاد نمایندگان و تصویب کمیسیون تلفیق این بودجه حذف شد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این بودجه برای سود وام مسکن رزمندگان و معلولان به صورت یارانه اختصاص یافت؛ به گونه ای که 80 درصد به عنوان یارانه سود مسکن به رزمندگان و 20 درصد به عنوان یارانه سود مسکن به معلولان اختصاص یافت، بنابراین در شرایط فعلی با توجه به مصوبه کمیسیون تلفیق چیزی به عنوان کمک به نهادهای خاص و موسسات غیر دولتی آموزشی و فرهنگی وجود ندارد و بودجه عمرانی آن ها در جای خود باقی است.
مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ در زمینه حقوق بازنشستگان و پرداخت پاداش بازنشستگی و بازخرید
همچنین به  گزارش ایلنا،سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه تصمیمات جدید این کمیسیون درباره میزان و نحوه افزایش حقوق شاغلان و گروه‌های حقوق بگیر در سال ۹۷ را اعلام کرد.
 علی‌اصغر یوسف‌نژاد افزود: دولت مکلف است حقوق و مزایای مستمر گروه های حقوق بگیر موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه، اعضای هیئت های علمی و قضات را به گونه ای افزایش دهد که متوسط رشد حقوق و مزایای مستمر کارکنانی که در سال ۹۶ کمتر از ۵۰ میلیون ریال می گیرند، به صورت پلکانی نزولی به میزان ۱۰ درصد باشد و حداکثر افزایش ۱۸ درصد تعیین شده است.
وی  با تاکید بر این که برای بازخرید کارکنان مازاد رسمی و پرداخت پاداش پایان خدمت به افرادی که براساس قانون، بازخرید یا بازنشسته می شوند حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد، خاطرنشان کرد:دولت برای افزایش و متناسب سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح با اولویت افرادی که دریافتی آن ها کمتر از دو میلیون تومان است حدود هزار میلیارد تومان اختصاص داده است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با بیان این که مصوبه  دیگر جلسه روز گذشته در زمینه پاداش پایان خدمت و بخشی از هزینه های ضروری کشور مصوب سال ۱۳۵۷ و اصلاحات آن و پاداش مشابه مقامات، روسا، مدیران و کارکنان کلیه دستگاه های اجرایی شامل ماده ۲۹ قانون برنامه ششم و همچنین وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح، سازمان انرژی اتمی، حداکثر معادل هفت برابر حقوق و مزایای موضوع ماده ۷۶ قانون خدمات کشوری به ازای هر سال خدمت تا سقف ۳۰ سال است، تصریح کرد: هرگونه پرداخت خارج از ضوابط در این زمینه تصرف در اموال عمومی محسوب می‌شود.